Jangan terkejut dengan apa yang terjadi kepada Rakyat Malaysia kerana makan pisang yang banyak tompok hitam!!






Ramai orang suka makan pisang tetapi mereka perlu sedar tentang beberapa perkara ketika membelinya. Baca teks di bawah dan berhati-hati ketika lain kali anda ingin makan buah-buhan tropika.

Sebiji pisang masak sepenuhnya menghasilkan TNF (Tumor Nekrosis Factor) - bahan yang melawan terhadap sel-sel yang tidak normal .Lebih banyak tompok hitam atau lekapan hitam bermaksud pisang itu benar-benar masak. Pisang masak adalah lebih bermanfaat untuk meningkatkan sistem imun. Saintis Jepun juga telah mengesahkan bahawa TNF dijumpai di dalam pisang membantu melawan kanser dengan cara yang ia meningkatkan imuniti. Jadi dengan memakan pisang penyakit tertentu dan tumor boleh dielakkan.



Jangan terkejut dengan apa yang berlaku kepada badan anda selepas makan pisang yang banyak tompok hitam.

Ia juga terbukti bahawa perubahan kandungan zat buah-buahan ketika ia menjadi masak . Itulah sebabnya apabila pisang menjadi masak ia menjadi lebih kuning dan peningkatan tahap antioksidan menjadi lebih tinggi. Pisang masak yang mempunyai bintik hitam kandungan kanji mudah bertukar menjadi gula dan lebih mudah untuk dihadamkan.



Saintis Jepun dalam percubaan mereka juga telah mendapati bahawa pisang menghasilkan TNF (bahan anti-kanser), peningkatan bilangan sel-sel darah putih dan meningkatkan sistem imun. Adalah disyorkan untuk mengambil 1-2 pisang sehari untuk meningkatkan kekebalan imunisasi badan.


Pisang dengan tompok coklat terbukti lebih baik daripada pisang dengan kulit hijau atau pisang yang segar tanpa tompok koko atau hitam.
Sel-sel kanser boleh dikalahkan dengan bantuan TNF. Kesan yang pisang mempunyai pada badan dikaitkan dengan salah satu Lentinan yang merangsang imuniti dan juga dikenali sebagai agen anti-kanser. Kesimpulannya, pisang masak mengandungi ciri-ciri anti-kanser kerana ia mencetuskan pembentukan sel-sel darah putih dan menghalang mutasi sel.


Nota: Untuk mengelakkan kehilangan vitamin, letakkan pisang masak sepenuhnya di dalam peti sejuk atau memakan pisang segar dengan tompok-tompok hitam serta-merta.


Previous
Next Post »